Klaar voor een Buro Knal-beleving?
Bij een samenwerking met Buro Knal, krijg je niet alleen een grafisch ontwerp als resultaat. We nemen je doorheen het volledige proces bij de hand en managen het hele project. Zo heb jij enkel input en feedback te geven en mag je het ontwerpwerk en de planning volledig aan ons overlaten.
STAP 1: het kennismakingsgesprek
Elke vraag tot samenwerking starten we met een online kennismakingsgesprek. Zo kunnen wij dieper ingaan op jouw vraag en ook al gericht advies geven. We stellen vragen over het project in al zijn fases, dus vragen ook al hoe/waar je de flyers wil verspreiden, op welke kanalen je actief bent, wat voor soort drukwerk je wil, … We stoppen dus niet bij jouw initiële vraag, maar denken meteen mee over het totaalplaatje.
STAP 2: het samenwerkingsvoorstel
We hebben veel werk gestoken in een basisdocument dat alle verschillende stappen van een project bevat en een template met al onze prijzen. Zo hebben we één keer goed moeten nadenken over de beste opbouw en hebben we nu heel snel resultaat. Want afhankelijk van de vraag knippen en plakken we dan een samenwerkingsvoorstel op maat. Iets met practice what you preach 😉
Gebaseerd op het kennismakingsgesprek ontvang je van ons dan ook een uitgebreide pdf van 50 pagina’s met daarin onze bureauvoorstelling, portfolio, plan van aanpak met timing, offerte met prijzen en enkele referentieprojecten die we passend vinden bij jouw vraag.
STAP 3: de samenwerking
Als we een go krijgen om samen aan de slag te gaan, wordt Sofie of Anneleen jouw projectleider. Zo heb je één duidelijk aanspreekpunt voor het gehele project. Je krijgt meteen ook een duidelijke timing met daarin wanneer je de ontwerpen mag verwachten, wanneer en hoe je feedback mag geven, enz. Zijden we al dat we je bij de hand nemen?
We starten sowieso met de opmaak van een moodboard dat we nadien bespreken in een videocall. Uit het kennismakingsgesprek hebben we al heel wat input gehaald over de gewenste stijl, dus kunnen we gericht te werk gaan, maar toch alle registers open trekken om tot een origineel ontwerp te komen.
Nadien mag je het eerste ontwerp verwachten: bij een brochure gaat dat over enkele uitgewerkte spreads, bij een logo hebben we verschillende pistes uitgewerkt en krijg je daar een selectie van. Aan jou om feedback te geven in de videocall die volgt.
In de 2 ontwerprondes die volgen finetunen we het ontwerp en zorgen we dat alle puntjes op de i staan. De communicatie verloopt hier via mail.
STAP 4: de oplevering
We leveren de nodige bestanden aan, zowel voor web als print. We verzorgen eventueel het contact met de drukkerij en geven advies over druktechniek en het juiste papier. Daarnaast voorzien we ook templates voor Canva en videotutorials om zelf aan de slag te gaan met jouw huisstijl.
STAP 5: de nazorg
We horen graag hoe het project onthaald werd of het evenement verlopen is. Keep us posted!