Wij zijn sociaal!

Volg ons op InstagramFacebook of LinkedIn. Of laat de algoritmes achterwege en schrijf je in op onze nieuwsbrief.

/

Een project aanpakken doen we zo!

Project planning is één van onze stokpaardjes. Al van bij de offerte krijg je van ons dat ook een duidelijke timing en manier van aanpak gepresenteerd. We begeleiden je graag met de nodige helderheid doorheen het proces zodat je altijd weet waar je aan toe bent.

Stap nul

Elke vraag tot samenwerking starten we met een online kennismakingsgesprek. Zo kunnen wij dieper ingaan op jouw vraag en ook al gericht advies geven. We stellen vragen over het project in al zijn fases, dus vragen ook al hoe/waar je de flyers wil verspreiden, op welke kanalen je actief bent, wat voor soort drukwerk je wil, … We stoppen dus niet bij jouw initiële vraag, maar denken meteen mee over het totaalplaatje.

Gebaseerd op het kennismakingsgesprek ontvang je van ons dan ook een uitgebreide pdf van 50 pagina’s met daarin onze bureauvoorstelling, portfolio, plan van aanpak met timing, offerte met prijzen en enkele referentieprojecten die we passend vinden bij jouw vraag.

Heldere timing

De opgestelde timing is een realistisch voorstel volgens onze manier van werken. Je zal zien dat we de tijd nemen om onze creativiteit te laten stromen maar voorzien tegelijkertijd structurele overlegmomenten om feedback te verzamelen.

Binnen de vooropgestelde prijs zijn steeds 3 aanpassingsrondes voorzien. Uit ervaring weten we dat dit voldoende is om tot een sterk eindresultaat te komen. Zijn er toch meer aanpassingen nodig, dan rekenen we hiervoor ons uurtarief aan.

Bij de opstart, het voorontwerp en voorstel 1 zitten we graag fysiek of virtueel samen. Bij voorkeur doen we dit steeds op dezelfde dag van de week en leggen we deze data in het begin van het proces al vast. Soms is er maar 1 beslissingsnemer, maar het gebeurt wel vaker dat er meerdere collega’s betrokken zijn. Dan is het handig dat de overlegmomenten al bij ‘t begin en dus tijdig vastgelegd zijn, zodat we dubbele boekingen kunnen vermijden.

Tijdens deze meetings leggen we, aan de hand van een presentatie, onze werkwijze en de genomen beslissingen in detail uit. We beantwoorden jullie eerste vragen en indien gewenst krijgen jullie hierna een paar dagen om intern tot een consensus te komen.

Bij het afwerken van ronde 2 en 3 laten we weten wanneer de ontwerpen klaar zijn en tegen wanneer we feedback verwachten. Ook deze momenten liggen bij de opstart al vast voor het gehele traject.

Eén plek voor al het materiaal

We zetten ook een Dropbox-folder op die we met jullie delen. Daarin kunnen jullie relevant materiaal plaatsen (bijvoorbeeld een bestaande huisstijlgids, de teksten die gelay-out moeten worden, enz…). Tussentijds plaatsen wij daar de presentaties en op het einde van het traject kunnen jullie alle finale documenten en bronbestanden daar ook terug vinden. Zo is er op elk moment één centraal punt met al het materiaal. Geen gedoe met mails die verloren raken in je inbox of WeTransfer-links die verlopen. 

Good things take time.

Ga je met ons in zee, dan zijn we makkelijk 6 weken samen aan de slag. Bel je maandag omdat je tegen vrijdag een logo wil hebben, dan zullen we je dus moeten teleurstellen.

We nemen graag onze tijd zodat het project kan rijpen. Zo hebben wij langs onze kant de tijd om inspiratie op te doen zodat we verder kunnen gaan dan het eerste beeld dat in ons opkomt. En zo hebben jullie de tijd om ernaar te kijken en het de volgende dag nog eens te herbekijken voor je feedback geeft. Of je kan het eventueel zelfs eerst nog met je doelgroep aftoetsen. Zo komen we samen tot een creatief, duurzaam én gedragen resultaat!

“Maar hoe lang duurt dat dan?”

Voor een logo of een brochure mag je minimum 8 weken tellen. Voor een website zijn we makkelijk dubbel zo lang bezig. Illustraties mag je op 4 weken verwachten, maar wil je een totaalcampagne voor een evenement bijvoorbeeld, houd je best rekening met 10 weken doorlooptijd.

Nee, dat verzinnen we niet zomaar en zoals we al schreven, zorgen we er ook voor dat jij een heldere planning van ons krijgt waar we ons ook aan houden. (En dan verwachten we van jou hetzelfde uiteraard 😉)

Weet ook dat we vaak eerst lopende projecten moeten afronden voor we er een nieuw kunnen bijnemen. Dat wil dus zeggen dat we niet meteen voor jou aan de slag kunnen gaan. Kom dus zeker tijdig aankloppen met je vraag. Dit bevordert de samenwerking én het resultaat! Zit je al met een ei voor de zomer? hallo@buroknal.be is waar je moet zijn! 😉

Let's go!

Enkele voorbeelden

1️⃣ Een eenvoudige planning voor Canva templates. Tijdens de meeting bij elke ronde worden onmiddellijk beslissingen genomen waardoor we de dag erna meteen verder aan de slag kunnen.

Een eenvoudige planning voor Canva templates.

2️⃣ Een communicatiecampagne i.s.m. een communicatiebureau. Hier krijgt de klant telkens een week de tijd om intern feedback te verzamelen. Nadien kunnen wij weer verder aan de slag.

Een communicatiecampagne i.s.m. een communicatiebureau.

3️⃣ Een complexer project met logo, huisstijl én website. We starten eerst met het logo. Na de eerste ronde komen daar dan de afgeleiden voor de huisstijl bij. Pas als deze duidelijk vast ligt, starten we met de website en komen de developers dus aan de bak. Een dikke 6 maanden later kunnen we het project lossen.

Een complexer project met logo, huisstijl én website.
Deel dit artikel via

Getriggerd om samen te werken?
Vraag een kennismaking aan via

0499 32 68 55 (Anneleen)
0485 46 12 64 (Sofie)

Wij zijn sociaal!

Volg ons via Facebook, Instagram. Of laat de algoritmes achterwege, schrijf je hier in op onze nieuwsbrief en krijg onze schrijfsels rechtstreeks in je inbox.