Huisstijl voor Spaanse fietsvakanties
Baguet biedt sportieve fietsvakanties en -stages in Spanje voor iedereen die graag fiets, van profwielrenner tot wielertoerist, van individuele fietser tot wielerteams. Ze hebben 2 cycling centers in Spanje waar ze je met de hoogste deskundigheid ontvangen.
Kickstart voor de eerste ontwerpronde
Georgina van Whanau Branding doorliep met Baguet een voortraject waarbij ze samen het merk ‘Baguet’ scherp stelden. Met die input gingen met ons ontwerpteam make-a-thon gewijs aan de slag op een startdag. Dit gaf meteen 3 verschillende voorontwerpen als resultaat.
Dat bleek een schot in de roos, want uiteindelijk werkten we verder op een combinatie van de eerste twee pistes. Mits een aantal kleine aanpassing hadden we een logo en uitbreide branding als eindresultaat.
Goe scheef is ook recht
We kozen ervoor om het logo te bouwen rond de naam ‘Baguet’ en de activiteit van het bedrijf. Subtiele, maar niet onopvallende details zorgen voor net dat tikkeltje extra. Zo maken de schuine lijnen in de B en de E het logo dynamisch en suggereren de horizontale onderbrekingen beweging.
Huisstijl in lijn
We kozen ervoor om in de huisstijl diezelfde schuine lijnen door te trekken. Zo krijg je een kenmerkend patroon/beeld dat terugkomt op de merchandise en andere afgeleiden.
In de drie schuine vlakken kan je het Spaanse landschap herkennen: donkerblauw voor de weg, rood voor de aarde en blauw voor de zee.
Daarnaast ontwikkelden een aantal iconen die kunnen ingezet worden waar nodig.
En natuurlijk ook Canva templates
Om hen zelf aan de slag te kunnen laten gaan met hun huisstijl, zetten we verschillende Canva templates klaar: een menukaart voor in het café, sociale media posts, visitekaartje, …
Ontdek ook deze kleurrijke huisstijlen
- De Brusselse bibliotheken, waarbij we ook heel wat Canva-templates opmaakten
- Impact Factory kreeg een nieuw logo geïnspireerd op hun toekomstig gebouw
- Het bestaande logo van Scivil kreeg een opfrissing