Een update van de huisstijl en handige Canva templates
JINT vzw stimuleert en ondersteunt de internationale uitwisseling en samenwerking van jongeren en jeugdorganisaties. Zit je met vragen over internationaal jeugdwerk of internationaal jeugdbeleid? Dan ben je bij hen aan het juiste adres! Onder de noemer Go Strange wijst JINT jongeren de weg naar het buitenland en helpt ze een antwoord te vinden op al deze vragen rond internationale uitwisselingsmogelijkheden.
De communicatie van Jint zelf richt zich voornamelijk op professionals in jeugdorganisaties. Hun huisstijl mag dus jeugdig zijn, maar moest toch ook voldoende maturiteit uitstralen.
We gaven de bestaande huisstijl daarom een update door in eerste plaats een aantal kleuren te schrappen, want trop is te veel. De schuine lijnen en de stippellijn van het logo trokken we door voor extra herkenbaarheid. Tenslotte ontwierpen we nog extra iconen.
We goten de nieuwe huisstijl in de Brand Hub van Canva en ontwierpen een aantal LinkedIn templates waarbij de iconen en de kleurvlakken gemakkelijk van kleur en van plaats kunnen veranderd worden. Zo kunnen ze zelf aan de slag en zijn er heel veel variaties mogelijk.
Go Strange is een project van Jint waarbij ze Vlaamse jongeren wegwijs maken in de waaier aan mogelijkheden om een interculturele ervaring te beleven in het buitenland.
Ook hier werkten we verder op de bestaande huisstijl: We voorzagen extra iconen en patronen waarmee we Canva templates maakten voor Instagram posts en stories.
Ook hier kan alles van kleur en plaats veranderd worden zodat de variatie bijna eindeloos is.
Ontdek ook deze Canva-knallers
- De Brusselse bibliotheken, waarbij we ook heel wat Canva-templates opmaakten
- Canva templates & opleiding op maat voor Thomas More
- Een uitbreiding van de huisstijl en een update van het logo voor Scivil